سایت شخصی سایت شخصی .

سایت شخصی

تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی/تفاوت پاسخ رهبری به اوباما و ترامپ از نگاه شمخانی

تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی/تفاوت پاسخ رهبری به اوباما و ترامپ از نگاه شمخانی

 

انهدام پهپاد_آمریکا در مکان جنایت آمریکا علیه یرباس ایران

 

گزارشگر المیادین: این هم مشیت الهی است که آبروی آمریکا جایی بریزد که سه دهه پیش هواپیمای مسافری پرواز ۶۵۵ ایران را سرنگون کرد. اتفاق قابل تامل در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی این است که این پهپاد جایی سرنگون شد که آمریکا سال ۱۹۸۸ هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد. این هواپیمای مسافربری حامل ۲۹۰ مسافر بود.

 

تماس تلفنی عربستان، با دفتر مریم رجوی درباره حمله به نفتکش‌ها

 

مکالمه تلفنی بین اعضای گروهک تروریستی منافقین نشان می‌دهد که این گروهک و عربستان سعودی در زمینه موضوع انفجار نفتکش‌ها در فجیره همکاری می‌کند. به گزارش ایران فرانت پیج، در این مکالمه تلفنی شهرام فاخته، عضو رسمی و مسئول یگان سایبری گروهک تروریستی با حسین داعی الاسلام، عضو دیگر این گروهک که ساکن آمریکاست گفتگو می‌کند. در این مکالمه فاخته در سوالی که می‌پرسد به تماس عربستان سعودی با دفتر مریم رجوی، سرکرده این گروهک اشاره می‌کند و در خصوص نحوه هماهنگی بین منافقین و عربستان در فضاسازی علیه ایران در پی حمله به نفتکش‌ها در منطقه نظر داعی الاسلام را جویا می‌شود. فاخته سوال خود را اینگونه می‌پرسد: تمام تلاش هفته گذشته ما انتصاب انفجار‌ها به رژیم (ایران) بوده، سعودی‌ها در تماس با دفتر خواهر مریم پیگیر نتایج هستند و در جمع‌بندی اقدامات و عواقب احتمالی به چه محور‌هایی اشاره کنیم؟ داعی الاسلام در پاسخ به سوال می‌گوید: فکر می‌کنم عواقب مختلفی می‌تواند داشته باشد. رفتن این پرونده به شورای امنیت تا دخالت نظامی و هر عاقبتی می‌تواند داشته باشد. این گفتگو مدرکی مستند در زمینه همکاری عربستان با گروه‌های معاند و تروریستی در زمینه اتهام افکنی و عملیات فریب در خصوص ایران است. این عملیات فریب پس از اتفاقات مشکوک و تحریک‌آمیز در منطقه در زمینه حمله به نفتکش‌ها سوالات جدی را در خصوص اینکه چه کسی پشت این حملات قرار دارد، مطرح می‌کند.

 

تفاوت پاسخ رهبری به اوباما و ترامپ از نگاه شمخانی

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در یادداشتی به تفاوت پاسخ امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به دو رئیس جمهور آمریکا پرداخته است. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی نوشت: «رهبرمعظم انقلاب در دیدار ماه مبارک رمضان با کارگزاران نظام از ارسال نامه اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به ایشان و "ارایه پاسخ" به وی خبر دادند، اما درملاقات نخست وزیر ژاپن تاکید کردند:"ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم". بدون شک هیچ تفاوتی میان ماهیت، اهداف و رفتار فریبکارانه حاکمان ادوار مختلف در کاخ سفید از جمله اوباما و ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته و مشی آشتی ناپذیر رهبری در قبال خوی متکبرانه و زورگویانه حاکمان فعلی و سابق امریکا نیز یکسان است. امادلیل پاسخگویی متفاوت رهبری به درخواست مشابه دو رییس جمهور آمریکا چیست؟

 

ترامپ با زیر پا گذاردن مجموعه هنجار‌ها و قوانین بین المللی تلاش می‌کند که خود را در جایگاه یک باجگیر بین المللی که رفتارش غیر قابل پیش بینی است، قرار دهد و تصورش این است که با این روش می‌تواند حقوق ملت ایران را نیز پایمال کند. رئیس جمهور فعلی آمریکا با این شیوه رفتاری موجب شکل گیری چالش‌های بسیاری در عرصه بین المللی شده والبته در پاره‌ای موارد بویژه در مواجهه با قارون‌های سفله در منطقه خلیج فارس نیز تاحدودی به اهداف مادی وارضاء حس خود بزرگ بینی اش دست پیدا کرده است. برداشت من این است که وجود تفاوت در پاسخ رهبرمعظم انقلاب به دو رئیس جمهور سابق و لاحق آمریکا را باید از دو زاویه ارزیابی کرد:اول:تاکید بر منطق "ادب در برابر ادب" و "تحقیر در برابر قلدری"

دوم: تاکید بر" استقلال رائ" و تداوم "مقاومت فعال" به عنوان راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران»

 

واکنش وکیل بابک زنجانی به خبر دیدار نمایندگان با میلیاردر نفتی‎

 

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی در واکنش به توئیت یک نماینده درباره دیدار برخی نمایندگان با «بابک زنجانی» در زندان گفت: چند نماینده و چند بار نبوده است، یک بار با حضور و اطلاع نمایندگان دولت، وزارت اطلاعات، شرکت نفت و با حضور معاون دادستان تهران انجام شده و در راستای پیگیری مطالبات شرکت نفت، تسویه بدهی و برداشتن موانع و الزام طرفین به همکاری لازم بوده است. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی، در واکنش به پیام توییتری که علیرضا رحیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، منتشر کرد، در فایل صوتی‌ای که در اختیار «اعتمادآنلاین» قرار داد، تاکید کرد: درباره مطلبی که آقای رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کردند مبنی بر اینکه اخیراً چند تن از نمایندگان مجلس در چند نوبت با بابک زنجانی دیدار داشته‌اند و این مطلب را به نقل از یکی از وزرا عنوان کرده‌اند، عرض کنم که این مطلب دقیق نیست و شک و شبهه ایجاد کرده است.

 

وکیل بابک زنجانی در ادامه گفت: قضیه از این قرار است که در روند بازپرداخت موکل، زمانی که مشکلات و تاخیر و تعللی به وجود می‌آمد، ما مطالب را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی انتقال می‌دادیم تا با توجه به شأن و جایگاه نظارتی و قانونی خود اقدام لازم را انجام دهد. کوهپایه‌زاده ضمن شرح یکی از جلسات و دیدار‌هایی که با موکلش برگزار شده و نماینده مجلسی در آن حضور پیدا کرده است، عنوان کرد: اصل مطلب هم این است که در دی‌ماه سال گذشته جلسه‌ای با حضور یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، نماینده وزارت اطلاعات، نمایندگان وزارت نفت، نماینده دادستان تهران در زندان اوین با حضور بنده و موکلم برگزار شد. موضوع دستور کار جلسه هم نحوه بازپرداخت بدهی موکلم بود. ایرادات و ابهاماتی وجود داشت؛ ما مدعی بودیم که طرف مقابل اسناد و مدارک لازم و همکاری لازم را انجام نمی‌دهد. از این حیث با توجه به شأن نظارتی مجلس نماینده کمیسیون حقوقی و قضایی هم در جلسه حضور داشت. وکیل زنجانی تاکید کرد: صورت‌جلسه‌ای تهیه و امضا شد که در آن مقرر شد تا اسناد و مدارک لازم در اختیار ما گذاشته شود و همکاری لازم صورت گیرد. متعاقب آن چند ماه بعد در یکم خردادماه هم باز جلسه‌ای در زندان اوین با حضور نماینده وزارت اطلاعات، نفت، بانک مرکزی، موکل و بنده بدون حضور نماینده‌ای از مجلس که پیگیر دستور کار جلسه دی‌ماه بود، برگزار شد.

 

معاون وزیر خارجه انگلیس با یک پیام مهم در راه تهران

 

سفیر اسبق انگلیس در تهران، یکی از مأموریت‌های مهم سفر معاون وزیر امور خارجه انگلیس به ایران را ابلاغ پیام مهم لندن درباره اجرای ساز وکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) عنوان کرد. «ریچارد دالتون» روز شنبه در گفتگو با شبکه رادیویی ال. بی. سی افزود، از جزئیات دستورکار سفر اندرو موریسون به تهران اطلاع دقیق ندارد، اما " شاید این باشد که خونسردی خود را حفظ کنید، چون یک تحول جدی در ساز وکار ویژه مالی در شرف اتفاق است تا به تجارت با ایران در زمینه مسائل بشردوستانه کمک کند. "وی این ساز وکار را در آستانه اجرایی شدن توصیف کرد و افزود: این پیام مهمی است و یعنی ایران قرار نیست از حمایت اروپا بی‌بهره باشد. سفیر اسبق انگلیس سپس عنوان کرد: شاید بهتر بود انگلیس، آلمان و فرانسه باهم پیام جامعی را به ایران ابلاغ می‌کردند. وزارت امور خارجه انگلیس روز شنبه اعلام کرد اندرو موریسون معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه برای آنچه انجام گفتگو‌های شفاف و سازنده با ایران خوانده شده است، راهی تهران شد.

 

اعدام کارمند جاسوس وزارت دفاع

 

روابط عمومی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اعلام کرد​:­ حکم اعدام جلال حاجی زوار کارمند قراردادی سازمان هوا- فضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد، اجرا شد. به گزارش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ​این پرونده با رعایت کامل موازین قانونی و حقوق دفاعی در مرحله تحقیق، صدور و اجرای حکم رسیدگی شده و وکیل مدافع متهم در همه مراحل دادرسی در دادسرا و دادگاه حضور داشته است. این فرد را سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی کرد و تحت تعقیب دادسرای نظامی تهران قرار گرفت. متهم که سال ۱۳۸۹ از خدمت منفک شده، در جریان تحقیقات، صریحاً اتهام جاسوسی برای سازمان سیا را در قبال دریافت پول پذیرفته و اسناد و مدارک و تجهیزات جاسوسی نیز از منزل وی کشف و ضبط شده است. پرونده نامبرده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای نظامی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و دادگاه نظامی یک تهران پس از برگزاری جلسات متعدد، بر اساس اسناد، مدارک و شواهد و همچنین اعترافات متهم، وی را مجرم شناخت و به مجازات اعدام محکوم کرد.حکم اعدام صادره به تایید دیوان عالی کشور رسید و پس از تشریفات قانونی، این حکم چند روز پیش در زندان رجایی شهر اجرا شد.همسر سابق نامبرده نیز به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده و رأی صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده و در حال تحمل کیفر است.

 


برچسب: تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی/تفاوت پاسخ رهبری به اوباما و ترامپ از نگاه شمخانی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۲:۰۳ توسط:سجاد موضوع: نظرات (0)