سايت شخصي سايت شخصي .

سايت شخصي

تماس تلفني عربستان با دفتر مريم رجوي/تفاوت پاسخ رهبري به اوباما و ترامپ از نگاه شمخاني

تماس تلفني عربستان با دفتر مريم رجوي/تفاوت پاسخ رهبري به اوباما و ترامپ از نگاه شمخاني

 

انهدام پهپاد_آمريكا در مكان جنايت آمريكا عليه يرباس ايران

 

گزارشگر الميادين: اين هم مشيت الهي است كه آبروي آمريكا جايي بريزد كه سه دهه پيش هواپيماي مسافري پرواز ۶۵۵ ايران را سرنگون كرد. اتفاق قابل تامل در سرنگوني پهپاد پيشرفته آمريكايي اين است كه اين پهپاد جايي سرنگون شد كه آمريكا سال ۱۹۸۸ هواپيماي مسافربري ايران را سرنگون كرد. اين هواپيماي مسافربري حامل ۲۹۰ مسافر بود.

 

تماس تلفني عربستان، با دفتر مريم رجوي درباره حمله به نفتكش‌ها

 

مكالمه تلفني بين اعضاي گروهك تروريستي منافقين نشان مي‌دهد كه اين گروهك و عربستان سعودي در زمينه موضوع انفجار نفتكش‌ها در فجيره همكاري مي‌كند. به گزارش ايران فرانت پيج، در اين مكالمه تلفني شهرام فاخته، عضو رسمي و مسئول يگان سايبري گروهك تروريستي با حسين داعي الاسلام، عضو ديگر اين گروهك كه ساكن آمريكاست گفتگو مي‌كند. در اين مكالمه فاخته در سوالي كه مي‌پرسد به تماس عربستان سعودي با دفتر مريم رجوي، سركرده اين گروهك اشاره مي‌كند و در خصوص نحوه هماهنگي بين منافقين و عربستان در فضاسازي عليه ايران در پي حمله به نفتكش‌ها در منطقه نظر داعي الاسلام را جويا مي‌شود. فاخته سوال خود را اينگونه مي‌پرسد: تمام تلاش هفته گذشته ما انتصاب انفجار‌ها به رژيم (ايران) بوده، سعودي‌ها در تماس با دفتر خواهر مريم پيگير نتايج هستند و در جمع‌بندي اقدامات و عواقب احتمالي به چه محور‌هايي اشاره كنيم؟ داعي الاسلام در پاسخ به سوال مي‌گويد: فكر مي‌كنم عواقب مختلفي مي‌تواند داشته باشد. رفتن اين پرونده به شوراي امنيت تا دخالت نظامي و هر عاقبتي مي‌تواند داشته باشد. اين گفتگو مدركي مستند در زمينه همكاري عربستان با گروه‌هاي معاند و تروريستي در زمينه اتهام افكني و عمليات فريب در خصوص ايران است. اين عمليات فريب پس از اتفاقات مشكوك و تحريك‌آميز در منطقه در زمينه حمله به نفتكش‌ها سوالات جدي را در خصوص اينكه چه كسي پشت اين حملات قرار دارد، مطرح مي‌كند.

 

تفاوت پاسخ رهبري به اوباما و ترامپ از نگاه شمخاني

 

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در يادداشتي به تفاوت پاسخ امام خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب به دو رئيس جمهور آمريكا پرداخته است. علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در يادداشتي نوشت: «رهبرمعظم انقلاب در ديدار ماه مبارك رمضان با كارگزاران نظام از ارسال نامه اوباما رئيس جمهور سابق آمريكا به ايشان و "ارايه پاسخ" به وي خبر دادند، اما درملاقات نخست وزير ژاپن تاكيد كردند:"ترامپ را شايسته مبادله هيچ پيامي نمي‌دانم". بدون شك هيچ تفاوتي ميان ماهيت، اهداف و رفتار فريبكارانه حاكمان ادوار مختلف در كاخ سفيد از جمله اوباما و ترامپ در قبال جمهوري اسلامي ايران وجود نداشته و مشي آشتي ناپذير رهبري در قبال خوي متكبرانه و زورگويانه حاكمان فعلي و سابق امريكا نيز يكسان است. امادليل پاسخگويي متفاوت رهبري به درخواست مشابه دو رييس جمهور آمريكا چيست؟

 

ترامپ با زير پا گذاردن مجموعه هنجار‌ها و قوانين بين المللي تلاش مي‌كند كه خود را در جايگاه يك باجگير بين المللي كه رفتارش غير قابل پيش بيني است، قرار دهد و تصورش اين است كه با اين روش مي‌تواند حقوق ملت ايران را نيز پايمال كند. رئيس جمهور فعلي آمريكا با اين شيوه رفتاري موجب شكل گيري چالش‌هاي بسياري در عرصه بين المللي شده والبته در پاره‌اي موارد بويژه در مواجهه با قارون‌هاي سفله در منطقه خليج فارس نيز تاحدودي به اهداف مادي وارضاء حس خود بزرگ بيني اش دست پيدا كرده است. برداشت من اين است كه وجود تفاوت در پاسخ رهبرمعظم انقلاب به دو رئيس جمهور سابق و لاحق آمريكا را بايد از دو زاويه ارزيابي كرد:اول:تاكيد بر منطق "ادب در برابر ادب" و "تحقير در برابر قلدري"

دوم: تاكيد بر" استقلال رائ" و تداوم "مقاومت فعال" به عنوان راهبرد غير قابل تغيير جمهوري اسلامي ايران»

 

واكنش وكيل بابك زنجاني به خبر ديدار نمايندگان با ميلياردر نفتي‎

 

رسول كوهپايه‌زاده، وكيل بابك زنجاني در واكنش به توئيت يك نماينده درباره ديدار برخي نمايندگان با «بابك زنجاني» در زندان گفت: چند نماينده و چند بار نبوده است، يك بار با حضور و اطلاع نمايندگان دولت، وزارت اطلاعات، شركت نفت و با حضور معاون دادستان تهران انجام شده و در راستاي پيگيري مطالبات شركت نفت، تسويه بدهي و برداشتن موانع و الزام طرفين به همكاري لازم بوده است. رسول كوهپايه‌زاده، وكيل بابك زنجاني، در واكنش به پيام توييتري كه عليرضا رحيمي، عضو هيات‌رئيسه مجلس، منتشر كرد، در فايل صوتي‌اي كه در اختيار «اعتمادآنلاين» قرار داد، تاكيد كرد: درباره مطلبي كه آقاي رحيمي عضو هيات رئيسه مجلس مطرح كردند مبني بر اينكه اخيراً چند تن از نمايندگان مجلس در چند نوبت با بابك زنجاني ديدار داشته‌اند و اين مطلب را به نقل از يكي از وزرا عنوان كرده‌اند، عرض كنم كه اين مطلب دقيق نيست و شك و شبهه ايجاد كرده است.

 

وكيل بابك زنجاني در ادامه گفت: قضيه از اين قرار است كه در روند بازپرداخت موكل، زماني كه مشكلات و تاخير و تعللي به وجود مي‌آمد، ما مطالب را به كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي انتقال مي‌داديم تا با توجه به شأن و جايگاه نظارتي و قانوني خود اقدام لازم را انجام دهد. كوهپايه‌زاده ضمن شرح يكي از جلسات و ديدار‌هايي كه با موكلش برگزار شده و نماينده مجلسي در آن حضور پيدا كرده است، عنوان كرد: اصل مطلب هم اين است كه در دي‌ماه سال گذشته جلسه‌اي با حضور يكي از اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي، نماينده وزارت اطلاعات، نمايندگان وزارت نفت، نماينده دادستان تهران در زندان اوين با حضور بنده و موكلم برگزار شد. موضوع دستور كار جلسه هم نحوه بازپرداخت بدهي موكلم بود. ايرادات و ابهاماتي وجود داشت؛ ما مدعي بوديم كه طرف مقابل اسناد و مدارك لازم و همكاري لازم را انجام نمي‌دهد. از اين حيث با توجه به شأن نظارتي مجلس نماينده كميسيون حقوقي و قضايي هم در جلسه حضور داشت. وكيل زنجاني تاكيد كرد: صورت‌جلسه‌اي تهيه و امضا شد كه در آن مقرر شد تا اسناد و مدارك لازم در اختيار ما گذاشته شود و همكاري لازم صورت گيرد. متعاقب آن چند ماه بعد در يكم خردادماه هم باز جلسه‌اي در زندان اوين با حضور نماينده وزارت اطلاعات، نفت، بانك مركزي، موكل و بنده بدون حضور نماينده‌اي از مجلس كه پيگير دستور كار جلسه دي‌ماه بود، برگزار شد.

 

معاون وزير خارجه انگليس با يك پيام مهم در راه تهران

 

سفير اسبق انگليس در تهران، يكي از مأموريت‌هاي مهم سفر معاون وزير امور خارجه انگليس به ايران را ابلاغ پيام مهم لندن درباره اجراي ساز وكار ويژه مالي اروپا و ايران (اينستكس) عنوان كرد. «ريچارد دالتون» روز شنبه در گفتگو با شبكه راديويي ال. بي. سي افزود، از جزئيات دستوركار سفر اندرو موريسون به تهران اطلاع دقيق ندارد، اما " شايد اين باشد كه خونسردي خود را حفظ كنيد، چون يك تحول جدي در ساز وكار ويژه مالي در شرف اتفاق است تا به تجارت با ايران در زمينه مسائل بشردوستانه كمك كند. "وي اين ساز وكار را در آستانه اجرايي شدن توصيف كرد و افزود: اين پيام مهمي است و يعني ايران قرار نيست از حمايت اروپا بي‌بهره باشد. سفير اسبق انگليس سپس عنوان كرد: شايد بهتر بود انگليس، آلمان و فرانسه باهم پيام جامعي را به ايران ابلاغ مي‌كردند. وزارت امور خارجه انگليس روز شنبه اعلام كرد اندرو موريسون معاون وزير امور خارجه انگليس در امور خاورميانه براي آنچه انجام گفتگو‌هاي شفاف و سازنده با ايران خوانده شده است، راهي تهران شد.

 

اعدام كارمند جاسوس وزارت دفاع

 

روابط عمومي سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح اعلام كرد​:­ حكم اعدام جلال حاجي زوار كارمند قراردادي سازمان هوا- فضاي وزارت دفاع كه براي سازمان سيا و دولت آمريكا جاسوسي مي‌كرد، اجرا شد. به گزارش سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح، ​اين پرونده با رعايت كامل موازين قانوني و حقوق دفاعي در مرحله تحقيق، صدور و اجراي حكم رسيدگي شده و وكيل مدافع متهم در همه مراحل دادرسي در دادسرا و دادگاه حضور داشته است. اين فرد را سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسايي كرد و تحت تعقيب دادسراي نظامي تهران قرار گرفت. متهم كه سال ۱۳۸۹ از خدمت منفك شده، در جريان تحقيقات، صريحاً اتهام جاسوسي براي سازمان سيا را در قبال دريافت پول پذيرفته و اسناد و مدارك و تجهيزات جاسوسي نيز از منزل وي كشف و ضبط شده است. پرونده نامبرده پس از تكميل تحقيقات در دادسراي نظامي با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شد و دادگاه نظامي يك تهران پس از برگزاري جلسات متعدد، بر اساس اسناد، مدارك و شواهد و همچنين اعترافات متهم، وي را مجرم شناخت و به مجازات اعدام محكوم كرد.حكم اعدام صادره به تاييد ديوان عالي كشور رسيد و پس از تشريفات قانوني، اين حكم چند روز پيش در زندان رجايي شهر اجرا شد.همسر سابق نامبرده نيز به جرم مشاركت در جاسوسي به تحمل ۱۵ سال حبس محكوم شده و رأي صادره به تأييد ديوان عالي كشور رسيده و در حال تحمل كيفر است.

 


برچسب: تماس تلفني عربستان با دفتر مريم رجوي/تفاوت پاسخ رهبري به اوباما و ترامپ از نگاه شمخاني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۲:۰۳ توسط:سجاد موضوع: نظرات (0)